Monday, May 31, 2010

Mors dag, min dag....

Jag fick frukost på sängen och blommor igår fast jag inte är Mor riktigt ännu. Mycket snällt av Jepster.

Efter frullen drog vi till Bohusgatan och började rensa ur allt. Vi kånkade och bar. Mamma och Pappa kom och hjälpte till. Som ett under fick jag sålt mitt matbord och stolar precis i sista minuten så vi slapp kånka med det till Lundagatan. När allt var ute låste jag och slängde ner nycklarna till J, min andrahands hyresgäst som har köpt min lägenhet. Då kom Jeppe och frågade om han kunde få låna nycklarna och hämta sin jacka som han hade hängt in i garderoben. Gulp!!! I jackan fanns bilnycklar och nycklar hem samt plånboken. J var i Tranås och skulle komma hem på tisdag. Vi hittade en krok på innergården som Jepster band fast i sitt skosnöre och mirakulöst fiskade upp nycklarna med. Helt otroligt!

När flytten var klar bjöd jag på middag på Loopen Marina i Hornstull. Mamma fick en pedikyr på Madame Blå av mig. Min snälla pappa tog med sig lite bråte hem till tuna för slutförvaring.

No comments: