Tuesday, May 18, 2010

Idag har varit en skitdag!

Jag är sjuk igen eller så kan jag vara allergisk. Om jag är allergisk så är det bara att gilla läget. Jag får inte ta några som helst allergianpassade läkemedel. Om jag är sjuk så är det surt som citron. Det är exakt 2 veckor sen jag blev sjuk förra gången. Jag har ju precis blivit frisk. Vad är det frågan om? Why me?

Det här tar ner min energi. Min mage tar tillräckligt med energi ifrån mig. Det känns inte rättvist att jag ska som redan står inför så många fysiska prövningar ska behöva bli förkyld igen. Tycker bara lite synd om mig själv just nu i denna stund.

Efter jobbet gick jag hem och sov i 2 timmar. Sen var det dags för amningskurs på Sös och pasta på balkongen.

Nu är det Hockey-VM.

4 comments:

Anonymous said...

Usch stackars lilla Snus!!! Skickar massa krya-pa-dig-kramar!!!!! Hoppas att du kanner dig battre snart! Hur gick amningskursen?Puss fimpi

Anonymous said...

Man kan tydligen bli extra allergisk vid en graviditet. Ett tips är att gå till läkaren om du tror att det är allergi, du får inte käka piller, men jag tror att nässprey går bra. Det har nämligen två gravida kompisar fått. Lycka till och krya på dig!

Anonymous said...

Jag fick nåt när jag var preggo, minns inte vad det hette. Fick det på recept har jag för mig...

Gunnel said...

Olika bud. Enlig min barnmorska är det fritt fram att ta receptfria läkemedel som zyrlex eller Clarityn. De var tydligen väl beprövade och hade inte gett upphov till fosterskador.
Sen, jag är så glad att jag hittade tillbaka. Jag följde din blogg slaviskt fram till senhösten 2007 men sen mer och mer sporadiskt( vilket inte berodde på dig utan på mig). Idag kom jag av en slump på att jag skulle se om du fortfarande var aktiv och visst! Dessutom gravid vilket är extra roligt då jag är beräknad med min första knodd den 1 augusti.
Krya på dig och lycka till med magen!