Monday, May 03, 2010

Sjuk

Jag var på jobbet kl 07.30 imorse. Helt stört. Jag skrämde nästan slag på min "mormor på jobbet" när vi kom samtidigt och öppnade stället. Kl 10.00 träffade jag en läkaren angående mina händer. Han sjukskrev mig 50 %. Händerna behöver avlastning sa han. Om dom inte blir bättre så blir det remiss till handkirurgen. Om det väntas för länge med operationen så kan man få bestående nervskador i händerna. Det där gjorde mig lite rädd och lite deppig.

Det kändes lite jobbigt att berätta på jobbet om min sjukskrivning. Det kändes som jag svek dom. Att jag var lite klen liksom.

När jag kom hem så fixade Jeppe indisk take away. Jag och Ture länsade alla metalbyttorna. Tur för mig att det är värsta bästa tv-kvällen för Jeppe har fått en ny Mac Book Pro så han är helt inne i en drömvärld. Nu har vi 2 Mac, 1 HP och 1 gammal megafet Dell här hemma. Dellen ska dock pensioneras snart. Ibland tar jag hem min jobbdator också. Då är det LAN-fest minsann.

Sen har jag blivit förkyld.

No comments: