Friday, May 07, 2010

Dejt night

Idag var det min tur att överraska Jeppe med en dejt. Imorse fick han ett litet brev på frukostbordet tillsammans med 2 biljetter till Hammarby-Brage matchen på Söderstadion. Innan matchen fick han välja mellan att äta middag på Kvarnen eller Gröne Jägaren. Han valde det lite mer sofistikerade Kvarnen. Och där gjorde han ett bra val. Både Jeppes Biff Rydberg och mina Köttbullar visade sig vara två mycket välsmakande alternativ. På Kvarnen kan dom sin husmanskost. Punkt slut.

När vi gick ner på perrongen på Medborgarplatsen kom vi direkt i stämning. Några hundra Hammarbyfans hade värmt upp ordentligt och körde alla ramsor på repertoaren. Ett mindre kaos uppstod när alla ville på tuben. Vi kom med det andra tåget som kom. När vi klev av på Gullmarsplan följde vi bara kortegen av fans. Roligt!

Jeppe köpte öl i plastglas och jag fick "poppe och lerre". Innan avspark stämde alla upp i Kentas "Just idag är jag stark". Då fick jag lite gåshud minsann. Det är en bra låt. Jag hade med den i låthäftet på min 30-års fest och det lät förskräckligt då.
Den största behållningen av matchen var ju alla fans runt omkring. Det här var verkligen på liv eller död för dom. Dom är så sjukt partiska och all deras lojalitet ligger hos Bajen. Domaren tog i stort sätt inte ett enda korrekt beslut. Eller som nån bakom oss skrek; "Din lilla röda apa".

Tyvärr förlorade Bajen med 0-1 till Brage IF och förlorade därmed serieledningen i Superettan. Trist, men vi hade ändå en bra kväll.

No comments: