Sunday, May 16, 2010

Sicken dag....

Vi började med en frulle på ballen. Det var riktigt varmt och skönt. Vi åt goda mackor, lyssnade på radio och läste tidningar. Tette ringde och tyckte vi skulle följa med på Stockholm Weekend Market på Gärdet. Vi började att göra oss i ordning och var på väg ut då hon ringde igen. Marknaden var tydligen inte så mycket att ha. Tio små bord är ingen marknad. Vi tog bussen till Swedenborgsgatan och gick på gårdsloppis istället. Det fanns inget vi behövde där men jag blev inspirerad och ska föreslå det här för vår egna bostadsrättsförening och gård.

Vi köpte två sallader i en affär och begav oss till Tanto. Vi satt där och fikade och njöt av årets första sommardag. Tette, Ax, Amy, A och N kom och joinade oss. Jag fick vända mig från solen för att inte bli föör bronzad.


På kvällen var det dags för grillning i Sjöstan. Vi satt på kajen och grillade allt från majskolv, grönsaker, biffar och korvar. Det dracks rosé, öl och äppelmust för mig. Det kom fram att ännu en av Jeppes polare är gravida. Han är nu mycket excited över att han kommer att 2 av hans bästa polare plus hans styvbrorsa kommer att få barn några månader efter oss. Han vill att vi ska planera hans pappaledighet redan nu för att det bäst ska tajmas med de andras.


Det blev en trevlig kväll om än dock lite kall när solen gick ner då fick vi flytta in.

2 comments:

Anitha Schulman said...

Hahaha jag dör! Vi var på middag hos ett par som bor i de nya husen vid Hammarbykajen. Frun i huset var mycket upprörd över att folk grillade på bryggan. Vi hånade henne och sa att hon skulle skaffa en megafon. Delar av kvällen gick ut på att uppdatera vad som hände med grillningen. Så det var ni alltså.

Roligt!

Stora Morran said...

ha ha ja asså jag tror fan vi grillade utanför er port på trädäcket. Jag fick för mig att jag såg dig och Calle när ni åkte iväg i en bil men ni var långt bort och jag hade inte min mobbe med mig så jag kunde inte ringa. Vi grillade brevid "stekhouse" typ och det var en hund med i vårt sällskap.Vi utnyttjade bara allemansrätten :-)