Monday, May 10, 2010

Tidsfördriv....

Idag var min första "normala" dag som halvtidsjukskriven. Jag jobbade mellan 08.00-12.00. Kändes helt sjukt att jobba så lite. Jag tog bussen och åkte in och åt lunch med Mamma på Cafe Creme på Nybrogatan. När lunch var avklarad så funderade jag lite vad jag skulle hitta på med min dag.

Så jag strosade lite förstrött över stadens gator och shoppade lite. Jag åkte hem till Zinken och fikade helt allena på Kaffe och Drömmar. Jag tog en latte och bläddrade i inredningstidningar. Det var ganska mysigt faktiskt. Sen gick jag hem och försökte att inte göra nåt med händerna. Det var ganska svårt måste jag säga. Tanken med min sjukskrivning är ju att händerna ska avlastas. Inte att jag ska sitta hemma och surfa, städa eller baka. Det enda jag kom på att göra var att titta på tv.

Är det någon som har några förslag på saker jag kan sysselsätta mig med där jag inte använder händerna?

3 comments:

Anonymous said...

Ljudböcker är toppen.

Anonymous said...

Sälj bilen och köp en ny;) Det fanns på din to do lista.

Stora Morran said...

det är inte min bil att sälja....