Sunday, May 30, 2010

Dilemma

Vi ska ju köpa en ny bil. Gamla Bettan håller inte måttet. Hon får gå vidare till 240-himlen eller till en riktig entusiast som tycker att "mecka" är roligt. Då kommer han garanterat få mycket roligt tillsammans med Bettan.

Igår åkte vi ut till Sätra för att kolla på bilar. Vi började på Volvo och där hittade vi en perfekt bil för oss. En V70, 2008 års modell som hade gått typ 4000 mil. Den hade dragkrok och en massa finesser tillsammans med 24 månaders garanti och fria vägtullar. 199 lopppor. Precis i vår budget.

Sen gjorde vi ett stort misstag. Vi åkte vidare till Audi. Väl där satte vi oss i en sprillans ny Audi A6 Avant. Vi satt där framme och sniffade in skinndoften och pillade på alla häftiga features och knappar. Vi blev helt förförda. En sån liten pärla skulle tydligen gå loss på cirkus 360 lax beroende på hur mycket stuff man vill pimpa den med. Vi åkte en våning upp och hittade begagnade varianter för cirkus 220 lakan. Inte lika bedårande men ändå ganska fina.

Nu står vi inför ett stort dilemma. Vi måste bestämma oss. Ska vi gå på den lite tråkigare budget Volvon eller på lyxvarianten. Jeppe pratar inte om nåt annat än: "När jag får min nya Audi, då.....".

Ja vi får räkna lite på det här...


2 comments:

Caroline said...

Jag har haft både Audi och BMW och ingen av dom kan ens jämnaföras med en Volvo. Om jag vore er skulle jag absolut köra på en Volvo och när Ture blir äldre kan ni pimpa upp Volvon mot en Audi :)

Stora Morran said...

Okej det där får du utveckla...