Monday, May 10, 2010

Helgis

I lördags bjöd jag mina homies på en liten vårlunch. Det var en ganska sorglig vårdag vädermässigt. Svinkallt och regnigt. Men här inne var det dessto varmare och mysigare. Jag bjöd på en liten sallad med bulgur, kraftstjärtar, fetaost, avokado, sallad och lite nöttopping. Till efterrätt blev det blåbärspaj och vaniljglass. Det var mysigt med lunch.

Kl 17.00 var det dags att packa en liten väska och åka till Mariefred. Vi var bjudna på middag hos Jeppes syster och sambo. Det blev en trevlig kväll och vi sov över där. Sen åkte hem runt lunch igår och bara slappade hela dagen. Jag har inte riktigt tagit det så lugnt som jag borde ha gjort denna vecka för att bli frisk. Vi såg filmen Fish Tank en härligt jobbig, ångestladdad, brittisk film som var den direkta motsatsen till "feelgood". Se den!

No comments: