Wednesday, May 19, 2010

Det här med internet är inte lätt

Igår skulle jag boka en en stuga åt Jeppe och mig i Leksand Strand. Vi ska på bröllop där den 12 juni. Jag skriver i mitt mobilnummer i mobilnummerfältet. Fältet för hemtelefon lämnar jag blankt eftersom vi inte har såna omoderniteter. När jag ska betala har systemet klämt in mitt mobilnummer i riktnummerfältet för hemtelefon och det ber mig rätta till det. Men det går inte. Jag kan inte ta bort några siffror där. Jag kommer inte vidare med min betalning. Gah!

Idag skulle jag beställa ett "komma hem paket" från apoteket för nyblivna föräldrar. I paketet ingår babyolja, våtservetter, babyschampoo, salvor ja allt som man kan tänkas behöva för att Tures hygien. Jag fyller i alla uppgifter och väljer kortbetalning. När jag ska gå vidare uppstår ett fel och allt bli vitt. Min beställning är borta . Gah!

Häromdagen bokade jag en helg på Finnhamn i Juli. "Lyx" hette paketet. Idag kom bekräftelsen att jag hade bokat ett dubbelrum på Vandrarhemmet med våningssäng och WC/dusch i korridoren. Gah! Jag kommer vara höggravid då. Jag vill inte ligga i våningssäng och springa och kissa i korridoren. No way.

Det här med internet är faktiskt inte så lätt och enkelt alla gånger.

No comments: