Wednesday, June 02, 2010

2 olika Karolinska.....

Igår skulle jag åka till Karolinska och ta en spruta eftersom min bebis är Rh positiv och jag är Rh negativ. Det finns ca 1.5% chans att jag skulle bilda antikroppar mot min bebis men tar man sprutan så finns det ingen risk.

Väl på Karolinska går jag fram till informationen och visar upp min lapp och frågar vart jag ska gå. Tjejen i disken säger då att jag är kallad till Karolinska i huddinge och nu är jag på Karolinska i Solna. Jag tittar på min lapp, som jag har tittat på säkert 50 gånger, och där har någon tom strukit under Huddinge. Jag visste inte ens att det fanns ett Karolinska i Huddinge. Jag ringde och fick en ny tid imorgon. Typiskt.

Åt lunch med Jeppe på Oljebaren. Sen drog jag till nåltanten och somnade på båren. Helt overkligt. Vaknade med ett ryck och blev helt livrädd när jag vaknade och såg mina händer fulla med nålar.

Efter "nålis" åkte jag till Tette och hade syjunta. Janice kom och Tette bjöd på middag. Korv i ugn som är hennes specialitet. Efter det fick vi rabarberpaj och vispad grädde. Gott!

No comments: