Tuesday, June 08, 2010

Nationalist, javisst...

I söndags var vi hos min kollega på Nationaldagsfirande. Det är tradition dom kör samma upplägg varje nationaldag. Det börjar med kaffe och jordgubbstårta kl 14.00 därefter är det minigolf och sen grillar man tillsammans på kvällen.

I år var det många som skippade minigolfen till förmån för tennisen. Det hade dom inte mycket för. Söderling fick ju råspö. Jag kom sist på minigolfen. Det resultatet skyller jag helt på min mage och mina händer som inte lyder mig längre. Tänk er själva att spela minigolf med boxningshandskar på händerna. Inte så lätt. Dessutom var några hål felkonstruerade.

Hur som helst är det trevligt med nya traditioner.
Sanks Björne.

3 comments:

Sofia said...

Jag älskar din självsäkerhet när det kommer till tävlingar i olika former. Man får sån lust att spöa dig i nåt. Vadsomhelst. :)

Stora Morran said...

What? Jag självsäker i tävling? he he ja jag kanske ryar mer här än i verkligheten. Egentligen är jag inte så tävlingsinriktad.

Sofia said...

Det tror jag vad jag vill om. Pepparkakshustävlingar, badminton, maskerader på jobbet, m m. Men jag älskart! Det är roligt.