Thursday, June 10, 2010

Förlossningskursen

Efter kursen i tisdags på SÖS känner jag mig ganska taggad för att föda. Jag känner mig peppad liksom. Miljontals kvinnor har gjort det innan mig och de flesta har ju överlevt. Jag tror jag vet hur jag vill ha det.

Först när vattnet går eller värkarna börjar komma så ska jag köra med TENS hemma (elektronstimulator som jag har hyrt). Man kan varva med en dusch för avslappning. Sen kan Jeppe och jag titta på en tv-serie som vi gillar för distrahering. Gärna Entourage, Californication eller Mad Men. Under tiden kan Jeppe massera mina fötter så jag slappnar av.

När det börjar tätna mellan värkarna åker vi in till SÖS. Vill dit vill inte bli hänvisad någonstans. Sen vill jag ha lustgas och EPA. Inga sterila kvaddar!!! Vi profylaxar genom allt med ett glatt humör. Ture föds naturligt och utan komplikationer. Amningen kommer igång lätt som en plätt.

Nåt sånt är vad jag önskar.

Bara för det kommer jag säkert få Sveriges värsta förlossning.

3 comments:

Anonymous said...

Vet inte om du gillar förlossningsberättelser så här innan din egen, men vi får ju hoppas att det blir lite "behagligare" än den här: http://blogg.alltombarn.se/innandufanns/

Gunnel said...

Den beskrivningen av en förlossning hänger jag gärna med på. Jag är beräknad till 1 augusti och har tänkt mig något liknande, men hoppas( kommer väl att hålla i ca en halvtimme tills jag skrikande KRÄVER epidural eller full narkos) kunna klara mig med lustgas, akupunktur och profylax. Precis som du antar jag att mina käcka små tankar kommer att straffa mig med förlossningen från helvetet. Well, ut kommer bebisen och som du säger, de allra flesta överlever. Lycka till till oss båda!

Stora Morran said...

Annonym: Nope jag har beslutat mig för att inte läsa mer förlossningsberättelser på nätet. Jag blir bara rädd. Det hjälper inget.

Gunnel: Ja Lycka till. så klart kommer det gå bra för båda oss :-) vi tänker positivt.