Monday, June 07, 2010

Kaffemoster

Jag gjorde en undersökning i min familj hur många koppar kaffe dom dricker per dag. Resultatet var chockerande. Pappa dricker ca 7 små koppar per dag. Mamma, som nu har dragit ner kraftigt på sin kaffekonsumtion, dricker ca 8 stora koppar per dag. Jeppe dricker mellan 7-8 koppar om dan.

Min stackars mage fick nästan magkatarr bara av att höra den här informationen. Jag dricker normalt ca 3-4 koppar om dagen. Mer klarar inte min mage. Den säckar ihop om jag skulle dricka så där mycket. Nu dricker jag högst 3 koppar eftersom det är det rekommenderade intaget för gravida. Man vet inte vad koffeinet kan ha för påverkan på fostret.

Brorsan hur mycke kaffe dricker du? Svägerskan?

4 comments:

Blancaflor said...

Jag sitter just nu och får mitt straff för min stora kaffekonsumtion.

Novalucol? Samarin? Anyone?

Anonymous said...

självklart blir det ett stort glas kaffe med mjölk varje morgon,oavsett tid och plats. Sen är det inte så noga med det under dagen eller kvällen.

Caroline said...

Jag förstår din familj, jag dricker lätt 8-10 koppar per dag. Yummuy!!! :D

Stora Morran said...

Aj sluta Carro. Jag får ont i magen....