Sunday, June 08, 2008

Vet ni vad jag gjorde igår....?

Jag snattade. Jorå minsann, så var det.

Jag var inne på Coop Östgötagatan och köpte en sallad som skulle med till Långholmen. Så klart är det en enda kassa öppen och kön är milslång. Jag frågade kvinnan i kassan, som inte direkt är känd för sin charm, om hon har några engångsbestick som jag kan få.

"Nej du får gå till charken och fråga" säger hon. Sagt och gjort jag betalar salladen och går tillbaka till charken och får engångsbestick. De kostar 3 kr informerar chark-kvinnan mig om.

Jag gör en blixtsnabb överläggning i mitt huvud och kommer fram till att jag inte orkar stå i en 25 minuters kö, komma fram, dra mitt kort för 3 spänn. Så jag la ner besticken i väskan, började vissla avslappnat och gick helt sonika ut ur butiken.

Living on the wild side.

6 comments:

Lotta said...

Oh no! Nu blir jag orolig. Snatteri kan vara inkörsporten till allt grövre kriminalitet, häleri och sånt. Håll tassarna från bankvalvet bara...

Stora Morran said...

he he ja verkligen. Jag är en av "the bad guys" nu. Känner mig redan sugen på att sno nåt mer.

Lotta said...

Hehe... hett stoff för Lapidus nästa bok. Handlar om en kvinnlig seriesnattare...

Stora Morran said...

Ja precis. Om han vill är jag tillgänglig för intervju om mina erfarenheter i den undre världen.

Anonymous said...

Snusie, du ar en tjuv!!!!!!

Stora Morran said...

Psst! Ingen tjuv bara en snattare :-) Tjuvar har svart mask och kofot.