Wednesday, June 25, 2008

Bio, Cosmos och hett tips..

Ikväll var en riktigt härlig "tjej-kväll". Först var det bio och såg "Sex and the City". Den var bra på riktigt men det var lite grejer som jag liksom inte trodde på fullt ut. Lite avslut på relationer som inte kändes helt hundra. Men den var härlig. Absolut.

Sen blev det lite cosmopolitans på Gondolen och nåt glas rosé. Tjejigt och mysigt. Det var en kille med i gänget som såg lite ut som Heat Ledger. först var jag bergis på att han var gay, eftersom han var med en massa tjejer på bio och såg just den här filmen och dessutom hade tjurade en hel del under filmen. Sen kom det fram att han var polis i Söderort. Då blev min gay-radar lite osäker helt plötsligt.

Men jag tog tillfället i akt och presentera ett av mina största huvudbryn nu. Varje dag när jag åker tvärbanan till jobbet stannar den i Trekanten utanför en minst sagt, skum byggnad. Det är en massa taggtråd och kameror och varje meter på stängslet som omgärdar området, sitter det en skylt som varnar för "lösgående vakthundar".

Varje dag sitter jag och funderar vad tjyven kan vara så viktigt/farligt där inne så de måste ha lösgående vakthundar. Mina teorier är antingen knark, Mc-klubb eller annan farlig verksamhet som miljöfarligt avfall som dumpas i Trekanten i hemlighet. Min gay-polis lovade att kolla upp det här tipset och eventuellt ringa mig när tillslaget skulle ske. Det vore nåt det....

Kanske kommer jag att bidra till hans befodring.

3 comments:

MANNY-KEN said...

Tjänare morran! Hit har jag hittat. Så nu får jag lite koll på dina vardagsbestyr. Sweet. Puss.

Lotta said...

Haha! Vi är några tjejer från midsommar som ska göra exakt det! SATC och drink på gondolen efteråt. Fantastiskt.

Stora Morran said...

Manny-Ken; och nu kan jag hålla koll på dig...

Gammeltackan; Bra koncept