Saturday, June 28, 2008

Det var attans trevligt igår.

Jag infann mig i Sjöstaden redan kl 15.00 med en påse knäckebröd och började göra snittar. Vi gjorde snittar till förbannelse. Säkert 500 stycken. Sen kom bartendern och 2 tjejer som skulle servera och så drog partyt igång med bravur.

Alla våra bästa homies dök upp plus sjukt många andra roliga förmågor, säkert en massa viktiga mediamänniskor som jag inte hade en aning om vilka de var. Vi hade en rolig diskussion med den yngre Schulman om vår bokklubb. Han var ganska intresserad av att joina men vi sa blankt nej. Inga killar.

Festen kulminerade på dansgolvet men kl 03.30 tyckte AM och jag att det räckte. Vi tog en bulle hem till Söder. Väl hemma slår jag mig ner på min innergård för att invänta ett visst besök. Då kommer min granne, som jag träffat en gång tidigare och slår sig ner vid mig. När vi träffades på vårstädningen första gången klickade vi direkt och nu blev jag jätteglad att se henne igen. Mitt besök kom och joinade oss. Där satt vi alla tre i sommarnatten och språkade. Jag hämtade vin och sen gick vi upp till henne och tittade på hennes lägenhet. Hon följde med upp och tittade på min lilla lya. Sen började det konstiga. Hon ville aldrig gå hem. Vi satte på musik och hon dansade och gjorde volter ner i min säng. Så jäkla skumt. Mitt lilla besök somnade i soffan och till slut fick jag faktiskt be henne att gå.

Världens längsta partyvecka är över och idag är jag totalt slut som människa.

No comments: