Monday, June 02, 2008

I´m back

Ack så mycket skoj, sol och värme. Igår kväll då jag låg apatisk i min soffa kändes det som jag hade varit ledig i en hel vecka. Så mycket roligt har hänt.

I fredags blev det AW på Debaser i kvällssolen med en massa trevliga vänner. Sen blev det en tur på Indigo och sen viss efterskiva hos Tette och Ax.

På lördagen klädde jag mig i den minsta av sommarklänningar och mötte upp Fimpy vid Slussen. Hon var sannerligen sig lik och full av liv och energi. Jag kände mig som en sengångare i jämförelse. Hon fick raskt sno åt sig lite sommar-outfits inne på H&M. Hon hade inte räknat med den härlig värmebölja som berikade vårt avlånga land i helgen. Dessutom var det typ 3 år sen då Fimpen fick lite riktig sol på sig. Hon har ju mest hängt på den där gröna ön och som jag förstår det har det inte varit galet med sol där tydligen så lite "ljus i hyn" var hon nog.

Vi tog en promenix till Tanto och väl där solade vi och åt picniq samt avverkade sommarens första dopp. Inte dåligt alls. Därefter blev det lite After Beach på Thaibåten i Skanstull. Vi åt middag på Sardin och en gick på snabbvisit hos Tette och Ax där de andra hade grillat.

Kvällen avslutades på Blå Dörren vid Slussen där vi mötte upp Fimpys syster. Jag fick visa leg i baren. Det är inte varje dag så jag blev rejält upplivad.

I går söndags blev det brunch på Mosebacke systern och familj. Sen blev det Fjäderholmarna för min del, där jag mötte upp AM och Janice.

Igår kväll låg jag apatisk i min soffa då min granne precis hade bestämt sig för att renovera köket.

Jag önskade livet ur henne.

No comments: