Monday, June 09, 2008

Jobbig grej

Facebook har börjat med en grej att de presenterar folk som är vän till flera av ens egna vänner på facebook under rubriken "People you may know".

Förra veckan presenterades en tjej som jag gick i högstadiet med och som idag är gift och har barn med ett av mina ex. I början när de blev tillsammans hade hon stora problem med mig. Jag satt som en nagel i ögat på henne. Än idag hälsar vi inte.

Hela förra vecka låg hon kvar. Varje gång jag gick in på facebook låg hon där på min sida. Efter ett tag tyckte jag att det började kännas pinsamt. Att hon liksom låg där och tiggde om att få bli "addad".

Nu är hon borta istället har det kommit ett nytt förslag. Ett nästan likadant förslag. Det är som Facebook har en osynlig radar på jobbiga människor som de föreslår som "friends". Varje gång jag går in ryser jag vid tanken att jag skulle råka adda henne.

Det läskiga är att man säkert ligger som jobbigt förslag hos nån annan som verkligen underviker en.

Det där med facebook asså. Inte lätt.

6 comments:

Lotta said...

Alltså, man kan ta bort dom där. Klicka på krysset. Borta! Aldrig mer jobbigt.

Stora Morran said...

du är ett tekniskt geni du! Sagt gjort. Aldrig mer ett problem.

Caroline said...

Samma tjej hovrade på min sida med i ett par dagar.Haha!

Anonymous said...

Ja vem kan det vaara...?!?
;) Stackare!

/wase

Anonymous said...

Känner igen problematiken :)

Men man kan också få veta när folk har gift sig, från FB. Typ gamla ex. Mkt praktiskt.

Stora Morran said...

Carro & Wase; Japp undra vem det va...

Am; vem har gift sig?