Thursday, June 26, 2008

Konsulten och jag....

Well kick-outen igår gick fin fint. Först en hel del champagne. Här spottades det inte i glasen även om det bara var provning. Efteråt var det buffé och mer vin. Sen var det dags för "min konsult" att representera lite så några spridda skurar följde med till Naglo-schlagerbaren. Attans, vad vi levde om med de seniora projektledarna och diverse höga höns. Det var roligt och givande. Jag tror absolut att det var bra för mina aktier i firman.

Vid klockan 01.00 började de flesta anse att det var dags att dra sig hemåt. Jag och konsulten började gå mot Slussen men så föreslog han ett litet besök på Riche. Eftersom det var min hemmaarena representade jag där. Vi stod där och språkade då en ganska snygg, äldre brat börjar prata med oss.

Brat; Gud vad ni är söta tillsammans.
Jag: Nej vi är bara kollegor. Inte ihop.
Brat: Eller hur! Det lyser om er.
Jag: Nej, på riktigt, vi är bara kollegor.
Brat: Det tror jag inte på. Kan du säga att du under den tiden ni har jobbat ihop inte har velat nåt mer med din kollega? sa han till K.
K; Öh asså jag har ju tjej och så, så att det har inte riktigt varit läge för sånt.
Brat: Men det syns på er att ni tycker om varandra...kan ni inte pussas lite?

Oh så höll han på så här hur länge som helst. Lite jobbigt och generande var det men lite roligt också.....

Vi lämnade Riche vid stängning och hoppade in i varsin taxi. Inget kuckelimuck. Det känns bra idag.

Han har ju faktiskt en tjej.

No comments: