Wednesday, December 26, 2007

Here we go again...

Sweet lord, jag är helt slut i rutan.

Julafton blev en fin historia. Som en liten tant somnade jag i soffan efter en hel snaps lagom till Kalle Anka. Sen var det bara till att masa sig upp för min lilla favorit sprang omkring som ett yrväder och kollade alla fönster ifall tomten skulle råka dyka upp. Till slut blev situationen ohållbar och "tomten" fick dra sig ner i källaren och dra på mig masken och den röda pälsen. Vi hittade ingen säck så tomten fick ta en fejk Louis Vuitton weekendbag från Shanghai istället men Wilmur verkade inte fästa större vikt vid den märkliga detaljen.

Själv hade hon gjort en hel hög med pärlplattor på dagis som det egentligen var tänkt att vi andra skulle få men efter några utdelningar övergav hon den idén och gav allihopa till sig själv istället. Hon blev lika överlycklig över varenda en och utbrast med förvåning i rösten; En PÄRLPLATTA!!

Igår kom min moster och kusiner på jullamm. Efter det var det dags för årets i särklass, sämsta utekväll. Hujeda mej! Hur kunde det gå så fel? Vi var säkert 5 år äldre än den äldsta där inne. Alla andra våra homies var på hemmafester. Det blev en kebab och sen tidigt hem.

Det var i of sig bra att det blev tidigt igår. Då kunde jag masa mig upp relativt tidigt imorse och ta med mig lilla Wilmur till Vattenpalatset. Vi badade och badade tills vi var alldeles skrynkliga i huden. Då gick vi och drack varm choklad och åt ostmacka. När vi kom hem gjorde vi ett underbart sagoslott i papp med torn och tinnar i guld.

Kalkon införskaffad till morgondagsmiddag. Check!

No comments: