Wednesday, December 05, 2007

A bit more bite...

Jo jag var hos tandläkaren i fredags. Mina gaddar var tydligen i tip top skick. Jag har bara ett problem. Jag gnisslar tänder om nätterna. Jag har tydligen gnisslat så dant att mina tänder liknar slipade diamanter.

Jag känner av det ibland när jag vaknar att jag är lite spänd i käkarna. Min tandläkare tycker att jag behöver en bettskena. Jag ställer mig tveksam. Det är inte det hetaste man kan sätta på sig innan läggdags, en dräggel-grej som får en att prata som en mindre intelligent person. Jag har hört om andra som har bettskenor som blir helt beroende av dem, som inte kan sova utan att få riktig huvudvärk om de sover utan. Sen kostar den lilla plastgrejen 2900 kr. Inte direkt gratis och jag och jag kan nog komma på en hel del roligare grejer att köpa för dom pengarna.

Men men men det är sannerligen dumt att snåla in på sina tänder, det vet jag. Jag måste nog marinera den här bettskenan ett tag.....

2 comments:

Caroline said...

Aaahaha! Jag förstår inte varför du tvekar..? 2900:-för en riktig erkotik höjare.. Kan se mig dig ligga i sängen med en mun som Mike Tysons med lite drägel hängades i mungipan.. hahah! Sweet babay!

Stora Morran said...

Japp Baby, puss puss, god natt!