Monday, December 03, 2007

Gbg

Götlaborg var mycket bra på alla sätt och vis förutom vädret. Det regnade hela lördagen. I Göteborg regnar det inte bara uppifrån och ner utan det regnar underifrån och upp också samt från alla andra vädersträck. Det hjälper alltså inte att ha paraply. Det är som att kliva rakt in i biltvätt så fort man sticker ut näsan utanför dörren. Man blir dyblöt.

På fredagen kom jag till min bror på eftermiddagen. Det var så roligt att se dem igen, speciellt lilla Wilmur. Vi åt middag och tonvis med ost, drack vin och kollade på Idol. Äntligen är Andreas väck och vi får en tjej-final. Jag tror jag hejar på Marie Picasso bara för att. Det kommer att gå bra för Amanda ändå. Hon är ju redan Sveriges Gwen Stefani. Med eller utan skor.

På lördagsmorgonen väcktes jag vid 08.30 tiden av en liten röst som berättade att det var dags för julkalendern. Det var bara att kliva upp.

Jag hade köpt ett stort paket med pärlplattor som visade sig vara mycket populärt. Vi la och vi strök. Min bror blev så engagerad i pärlplattorna så han gick tidigt från frukosten på lördagsmorgon för att göra klart en anka som han höll på med. Vi bakade pepparkakor och drack glögg.

På lördagskvällen var jag ute med H, AM, Carro och Janice på Sterin på Tredje Långgatan. Jag åt en underbar hjort som smalt i munnen. Därefter gick vi vidare till Budda Bar och sen till Peacock. Helt okej.

I söndags blev det en liten tur på julmarknad i Haga, lite mer glögg hemma hos H innan det var dags för hemresa. Rally-Carro hade bly i foten som vanligt och vi var hemma på nolltid.

Lite sliten idag....

2 comments:

Anonymous said...

vaddå jag fattar inte, hade du med dig alla dina polers ner?

Stora Morran said...

Ja mina polare var med och bodde hos Hanna. Jag bodde hos min bror.