Wednesday, June 27, 2007

Sallad och Sallad

Jag gjorde kanske världens nyttigaste sallad, all time high igår. Kikärtor, gröna linser, bulgur, solrosfrön, linfrö, ruccola, citron och advocado.

Förstå Anna Skipper själv skulle ju fått stora nippran om hon hade fått nys om min sallad.
Allt i linje med att jag om två veckor kommer ligga nere på Rivieran i en guldbikini och se jäkligt slick ut.

Så klart glömde jag fanskapet i kylen hemma. Tvingades köpa en helt vanlig pastasallad med räkor, isberg, gurka och tomat. Snark! Tvingades hälla på Rodhe Island på den för att muntra upp den.

Ikväll har jag fått ugnsbakad lax med quinoa, spenat, körsbärstomat och majs av H.

Efter det blev det ett oändligt snaskande av tv.

3 comments:

Blygisens betraktelser said...

Gudars skymning vad sugen jag blir på all mat du skriver om, Morris! Ja, förutom den där "halva ko-rumpan" då, jag fick så hemska bilder haha...

Släng gärna ut lite goda recept också!

Lotta said...

Guldbikini alltså... Det var värst.

Stora Morran said...

Blygis: Jag åt inge korumpa. Jag åt calamares. Mycket godare!

Tackan: Japp ska det va så ska det va.