Friday, June 29, 2007

Biker

Jag fick låna Tettes cykel igår. Cyklade hit imorse. Världens motvind, Västerbron var inte att leka med. Badade i mitt eget svett när jag kom fram. Lite äcklig men kände mig nöjd. Tog 25 minuter, snabbare är kommunalt. Då körde jag dock vilse i Slussen. Hittade aldrig Söder Mälarstrand. Cyklade runt runt och upp och ner. Till slut fann jag vägen. Slussen är som en labyrint. Vem som helst kan försvinna där. Ser man inte upp så hamnar man i Nacka eller Nynäshamn eller nåt.

Lite jobbigt var det men jag är taggad. Jag ska få vara cykelvakt när Tette drar ner till Barcelona på modemässan imorgon.

I will gard it with my life.

Antingen får jag bära upp cykeln i lägenheten, 5 trp eller så får jag sova brevid den ute på trottoaren.

Det är alternativen.

2 comments:

Anonymous said...

Haru hjälm nu eller, din lilla bibliotikarie?

Stora Morran said...

Nope ingen hjälm än. Kör utan. Tuffare och det är sånt som räknas. Nytt huvud kan man nog alltid fixa. Skämt å sido har jag sett vilken typ jag vill ha. Tuffare. Ser ut somen skejthjälm.