Friday, June 08, 2007

Båtfolk


Jag är glad över min lägenhet. Den är inte störst i stan direkt men den är bra. Den ligger fint. I natt sov jag på fönstret öppet och det var inte kallt alls faktiskt. Det är sommar och sol och livet leker. Grillkvällen var mysig i tisdags. Det kom en massa roliga filurer. Vi spelade brännboll, grillade och drack rosé.

H och min utflykt i onsdag var riktigt nice. Vi var ute på Ingarö i Björkvik. Det var stekhett och jag brände mig lite på axlarna men sånt hör ju till. Man kunde inte bada för vattnet var isande kallt.

Ikväll skulle jag vilja åka båt eller nåt. Det vore trevligt. Jag är nog "båtfolk" egentligen fast det inte egentligen inte har visat sig än. Jag hade nästan en segelbåt en gång men den försvann i samband med att jag bytte kille. När jag blir stor och vuxen ska jag ha segelbåt.


Så är det med det.


No comments: