Monday, February 07, 2011

Tillbaka...

.....från bloggpausen. Vi har varit i Eskilstuna hela familjen över helgen. Det var trevligt men i fredags blev jag sjuk och det höll i sig över hela helgen men idag mår jag bättre. Vi åkte i fredags efter babysimmet. Ture var halvnöjd med det babysimmet. Han hade inte hunnit tajma sin eftermiddagslur så bra så han var lite trött när han skulle simma. Typiskt. Han sov däremot hela bilfärden till Tuna och vaknade glad och härlig när vi var framme hos Morfar.

På lördagen skulle vi egentligen ha hälsat på en liten bebbe men efter som jag var lite krasslig så vågade jag inte riktigt tvinga mig på. Vi fikade med L istället på det här nya stället. På kvällen bjöd pappa på fin schlagermiddag med pilgrimsmusslor, utskuren biff och hemmagjord citronglass. Vi såg schlagerfestivalen och jag var inte imponerad. Jenny Silver och Danny var ju helt klart bäst men resten. Vad var det egentligen? Jisses Amalia.

Igår när vi kom hem bjöd vi på parmiddag, Vi blev 7 pers totalt. Jag hade gjort ceviche på lax, pomelo, mango, koriander och mynta. Till det hade jag stekt surdegbröd. Till varmrätt blev det chilli på hörev. Till det serverades nachos, gräddfil, riven ost och kidnetybönor. Jag gjorde en vegetarisk chilli också och dom som provade båda tyckte nästan att den var godare. Till efterrätt blev det glass med hjortronsylt.

En bra helg kort och gott!

No comments: