Tuesday, February 15, 2011

Kärlekens dag

Det finns så många människor som tycker det är töntigt att fira alla hjärtans dag. Det tycker inte jag. Jag älskar alla hjärtans. För två år sen överraskade Jeppe mig med en resa till Paris över alla hjärtans dag. Det är kanske det mest romantiska någon någonsin har gjort för mig. Igår blev det kanske inte riktigt lika himlastormande men vi hade en mycket mysig middag på Bistro Süd. Jag åt Chevre Chaud och Entrecoten. Jeppe åt Carpaccio och Entrecoten. Vi drack champagne och rödvin. Härligt att komma hemifrån lite och bara vara för oss själva.

Mamma var barnvakt åt Tigern. Han är så söt för nu känns det som han nästan börjar känna igen lite mer människor än sin mamma och pappa. Igår när mamma kom så blev han glad. I söndags när Tures farmor kom blev han också glad. Eller så blir han bara glad när vem som helst kommer och hälsar och ler mot honom. Han är i alla fall väldigt söt. Mammas lilla hjärta!

No comments: