Thursday, February 10, 2011

Alla hjärtans dag

Idag spelade vi ett parti backgammon om vem som skulle få välja vart vi skulle gå på måndag på Alla hjärtans dag och äta middag. Jag vann. Jag valde B.A.R på Blasieholmen. Jag ringde dit. Dom hade bord kl 17.00 eller 21.30. Jahopp, inte riktigt vad vi hade tänkt oss.

Jag ringde vidare till Vassa Eggen, Sturehof och Tranan och fick samma svar. Helt sjukt! Sen kollade jag vidare på Book a tableGrill, 1900, Kungsholmen, Gondolen och Djuret.

Varenda kotte i den här stan ska tydligen ska ut och leka Lady och Lufsen på måndag. Till slut ringde jag till Bistro Süd och där fick vi ett bord kl 18.30. Perfekt! Det är ett mysigt ställe och nära hem.

Vilken vinst jag vann! Vad roliga vi var som trodde att vi kunde välja och vraka.

2 comments:

enyst said...

Här har du en som absolut inte kommer leka Lady & Lufsen. Jag kommer ut och leka i snön i skogen tillsamans med mina NMT-kompisar. Romantiskt va?! :-)

Stora Morran said...

Ja det låter romantiskt värre :-)