Wednesday, February 16, 2011

En dag på Djurgården

Idag var pappa, Ture och jag på Djurgården. Pappa skulle ha kommit med tåget kl 10.00 men kom istället kl 12.00. Tågen krånglade som vanligt. Vi började med lunch på Ulla Winbladh. Jag åt köttbullar som vanligt. Jag har varit på Ulla Winbladh 3 gånger i mitt liv och ätit köttbullarna alla 3 gångerna. Pappa härmade mig och tog samma sak. Ture snarkade i vagnen.

Efter lunchen gick vi bort till Liljevalchs för att spana in vårsalongen. Det var mycket roliga verk i år. Bland annat var det äkta kött som rörde sig. Vi gick en visning. Det är alltid trevligt för då fattar man lite mer. Det kan annars vara svårt att "fatta" verket.

När vi var klara tog vi spårvagnen eller "NK-expressen" till Sergels torg. Det var fin men kall dag.

1 comment:

Rebecca said...

Jag har också bara ätit köttbullarna på Ulla Winbladh, haha!