Thursday, February 17, 2011

Sjukdom

Igår var Ture och jag först hos en läkare för hans mage. Läkaren sa att det kunde vara så att när Ture har varit sjuk så sväljer han snor och slem och då rubbar det tarmfloran vilket gör att han blir lös i magen. Sen kan det vara så att han är lite känslig mot laktos så han rådde oss att dra ner på amningen och byta ut amningsmålet på eftermiddagen på gröt. Sen fick vi en mild kortisonkräm mot hans nariga kinder. Efter läkarbesök så var det dags för 6 månaders kontroll. Det gick fin fint förutom att Ture bara hade gått upp 300 g på en månad men han låg fortfarande fint på sin kurva. Att flytta klossar mellan händerna var inga problem, inte heller att följa klossen om den kastades iväg så himla lätt tyckte Ture. Allt andra tester vara också bara töntiga tyckte Ture. För lätt liksom.

Sen när vi kom hem började jag må ganska risigt. Liksom ont i hela kroppen och ont i magen. Jeppe fick komma hem tidigt från sin konferens för jag kunde inte hålla mig vaken. Jag fick ge återbud till middag hos Amy. Tråkigt.

Idag mådde jag bättre och bjöd på fin mammalunch här hemma men efteråt så klappade jag ihop igen. Samma syptom och lite värre grejer. Usch var ska det här sluta. Jag som skulle gå ut på Riche imorgon. Typiskt.

No comments: