Wednesday, February 02, 2011

Gnällis

Idag har Ture inte varit lika söt och gosig som vanligt. Tvärtom han har varit ganska onöjd med allt. Han åt dock min goda laxpuré med god aptit fast han höll på och spy av den igår. Skönt att dom är så föränderliga dom små liven.

Det var jag glad för men annars har han gnällt över allting. Ingenting är roligt tycker Junior. Han ligger ju mage en hel del och övar "krypet". Han kan snurra omkring på magen och åla sig fram lite granna. På BVC säger dom att man ska låta dom ligga och vara lite missnöjda och frustrerade. Det är så dom utvecklas eftersom dom tvingas försöka ta sig framåt. Jag tror på det där men det är sjukt jobbigt att lyssna på. Allt jag gör är att flytta runt honom mellan våra olika aktivitetsstationer; babysittern, golvet, barnstolen, golvet, hoppgungan, skötbordet, mammas och pappas säng, golvet osv.

Jag var så glad när klockan blev 13.00 och vi kunde gå ut och möta upp mammagruppen för en fika på Baby Revolution. Det var fullt i fiket men dom öppnade upp ett konferensrum till oss. Dom är så gulliga där. Det var ganska tråkigt på fiket också tyckte Ture fast han hade 7 andra bebisar att leka med. När vi gick så somnade han men vaknade direkt när vi kom innanför dörren och så började hans klagovisa om igen. När Jeppe kom hem var jag i upplösningstillstånd. I natt ska jag få sova på soffan och vila upp mig lite.

"Skönt" är bara förnamnet.

1 comment:

Gunnel said...

Samma sak här, gnäll och gnöl mest hela tiden. Well, well, det är väl återigen en fas... Antar att man kan skylla på det resten av de söta små livens levnad... Treårstrots, femårstrots, tonåren, trettioårskris....