Tuesday, February 01, 2011

Grapefrukt och lax....

Idag fick Prins Ture smaka lite på mammas frukostgrapefrukt. Han såg så himla sugen ut och följde min sked med bedjande ögon. Han fick lite juice på en sked. Hela hans lilla ansikte snörpte ihop till ett russin och han slog upp med händerna i ansiktet i ren chock och kastade sig bakåt i sin stol. Eftet någon sekund la sig chocken men då kom en efterrysning som riste i hela hans lilla kropp.

Lite roligt var det att se hans så starka reaktion fast jag kände mig ganska taskig också.

På eftermiddagen gjorde jag laxpuré och bad Ture smaka om den var okej. Då fick han nästan kväljningar. Hmpf typiskt. Äsch han får gilla läget. Nu är ju frysen full av den nya rätten laxpuré med fisksås, potatismos och gröna ärtorpuré. Fisk är ju bra för lilla hjärnans utveckling.

2 comments:

enyst said...

Det kanske är tur att jag inte har egna barn för jag skrattade gott åt det här! :-)

Stora Morran said...

Ja det var ganska roligt faktiskt!