Sunday, February 13, 2011

Jag hade en härlig dag igår

Jag mötte upp min kollega Björne på stan och tog en liten lunch på Nobis Hotel. Till maten drack vi varsitt glas mousserande. Björne sa att när det är schlagerlördag så måste man dricka bubbel. Efter lunchen strosade vi lite i butiker och pratade om livet. Härligt att gå ut med fönat, nedsläppt hår och känna sig lite fri från spyor och bajsblöjor ett tag. Det behövde jag.

På kvällen var vi bjudna på en äkta parmiddag till min Amy och Andy tillsammans med ett annat par som vi inte hade träffat tidigare. Dom bjöd på en härlig kväll med Mexico som tema. Först var det Margueritas till fördrink, marulksceviche till förrätt, räkfaijtas till varmrätt och tequilapanacotta till efterrätt.

Efter middagen blev det filmquizz och lite Kinnect. Ture skötte sig fint och gick och la sig i vagnen och somnade gott efter sin gröt. Kl 00.30 rullade vi hem till oss igen. Då hade grannen fest men det störde oss inte. Det verkar som vi har utvecklat en förmåga att koppla bort störande ljud.

No comments: