Thursday, February 03, 2011

Ensam

Idag när jag kom hem från en trevlig lunchen på Vapiano med Janice och Edgar så möttes jag av 2 piketbussar med poliser på min gård. Det stod en polis i min port och jag frågade vad som hade hänt.

- Vi letar efter en person sa hon bara.

Gah! tänkte jag och tänkte att det var en brottsling som gömde sig i en lägenhet i vår port. När jag gick in med Ture i porten så stod det poliser vid en lägenhet längst ner i porten men dörren var stängd.

När jag kom upp i lägenhet så gick jag ut på balkongen, nyfiken som jag är. Jag tänkte att snart kommer dom ut med någon i handfängsel. Sen sprang dom runt och det verkade som dom försökte komma in genom fönstret på gaveln istället. Efter ett tag kom en svart skåpbil med 2 män och en bår med skynken. Efter ett tag kom dom ut med båren övertäckt av ett sammetsskynke. Det luktade riktigt otäckt i porten. Jag tror någon har självdött där inne. Fy sjutton vad sorgligt!

Jag vet inte vem som bodde där men jag gjorde lite eftersökningar på hitta.se och sen på Birthday.se och om det är namnet som stod på dörren stämmer in på den avlidna så är det en kvinna som var 62 år och bodde ensam.  I övrigt fick jag en träff på det namnet på Google. Det var på JMK studentuppstatsarkiv. Ämnet kvinnan hade skrivit en uppsats 1978 i;

"Styrs facket av de resursstarka? En kritisk granskning av kommunikationen mellan medlemmar och förtroendevalda inom fackföreningsrörelsen"

Det är den enda träffen. Mina föräldrar är lika gamla som hon. Om jag söker på någon av dom får jag fullt av träffar som avslöjar lite vilka dom är. Det känns så sorgligt. Undra hur länge hon låg där inne. Det måste ju ha varit ett tag om det luktar som det gör i porten.

Det känns nästan så jag skulle vilja lägga lite blommor utanför dörren.

No comments: