Friday, February 18, 2011

Sjuk fredag

Jag mår inget bra. Det här är nasty business. När man är sjuk är man så avis på alla som är friska. När man är frisk tänker man inte påt. Man är inte ett dugg tacksam.

Jeppe har varit hemma idag och tagit hand om Ture. Dom var på Baby Rytmik i Dieselverkstaden med Edith och Laura och deras mammor. Jeppe var den enda pappan. Dom sjöng en jättefin sång om Tuppen Ture till sången hade man maracas. Den gick så här;

Tuppen Ture är en stor charmör
Han gör hönorna på gott humör.
Tuppen Ture är en stor charmör
Han gör hönorna på gott humör.

Tuppen Ture tupp - stämmer upp - med sin schacka-schacka
Då plockar varje liten höna fram sin äggmarackas.
Schacka-schacka
Schacka-schacka


Åh vilken rolig sång. Jag vill också höra den live. När jag googlade lite på den så verkade som om Anders Borg hade sjungit den för ett barn i tv och det hade varit ganska omdiskuterat med tanke på texten.

Annars är det segt och tråkigt att vara sjuk en fredag. Vi som skulle på Riche. Nu blir det inte så mycket fredagsmys här hemma heller eftersom jag inte är sugen på nåt och mest vill sova. Trist.

2 comments:

Sofia said...

Hur mår du?

Stora Morran said...

Nu mår jag fint! Tackar som frågar!