Friday, January 06, 2012

Trettondagsafton

Jeppe och jag brukar ju fira trettondagsafton av någon anledning som vi inte riktigt vet. Det bara blev så att vi, två i rad, har åkt till Stadshotellet i Trosa. I år har jag fått lite gratis nätter på Clarion Sign, så vi bokade in oss på ett rum där istället. Det blev ett riktigt bra dygn. Det började med att vi blev uppgraderade till ett superior rum på 10:nde våning med utsikt över Kungsholmen och halva Stockholm. När vi checkat in och installerat oss på rummet drog vi till spat och bastade och badade utomhus i den 34 gradiga poolen på taket. Det var riktigt nice och vi köpte en liten öl med oss till poolen.

Efter badandet öppnade vi lite champagne på rummet och åt lite charkuterier från Hötorgshallen. Vi gjorde oss i ordning och drog till Grill där vi hade bokat bord. Galen inredning på det stället! Lajk! Kanonbra service och god mat! Vi tog deras GRILL-plate och fick smaka hela repetoaren av grillat kött, såser och tillbehör. Bredvid oss satt ett tjejgäng och pratade om vart dom skulle gå vidare. Dom pratade om Kåken. Jeppe och jag tog dom på tipset, tog in notan och skyndade dit. Det visade sig vara "the plejs to be". Jag kände minsann igen lite krogrävar från mina år på Riche även om jag och Jeppe drog upp medelåldern en del. Sen drog vi vidare till Vassa Eggen och stötte på några bekanta till Jeppe. Det var ett trevligt inslag och vi var riktigt nöjda med vår utekväll när vi promenerade hem i snöfallet.

Idag tog vi sovmorgon och kom ner till en fullpackad hotellfrukost. Vi drog oss lite på rummet innan vi checkade ut och begav oss hemåt och sen vidare till Mariefred där Ture hade spenderat natten. Hos sin faster och kusiner. Det hade gått jättebra och han hade haft kul och varit nöjd hela tiden. Det kändes riktigt bra för oss. Det betyder att han kanske kan sova över där igen nångång.

10 comments:

Inte den som är den! said...

Jaaaaaa!! Så glad jag blir för din skull! Men ärligt, jag hade blivit förvånad om det INTE gick. Grymt. Såg sjukt gott ut. Jag som precis åt middag blev hungrig igen!
Och så Ture o Jeppe på det. Vilken glädje!

Nu håller jag tummarna ännu hårdare.

Sofia said...

Wohooooo! Grattis! Kul att se dig live!

Anonymous said...

Grattis till Mästerkocken, nu blir det och testa dina Dumplings. Lycka till framöver, Magnus

K said...

Heja Morran!

Gunnel said...

Yipee! Inte bara maten utan också kocken gjorde sig mycket bra i TV! Nu vill vi se dig i många avsnitt!

Stora Morran said...

ha ha tack! Ni visste vem som var jag! Japp nu är jag outad!

Ellen said...

Stort Grattis!

Synd om du har tagit bort "lilla sparrisen". Vill minnas att du hade ditt dumplingsrecept där. Vore kul att få testa det.

Ellen

Strato said...

Kul att se dig live. Och Ture fick göra TV-debut också. Grattis!

Rebecca said...

Vad cool du är! Ska bli så spännande att se hur det går för dig. Ture var så söt på tv, kul att få se er "på riktigt"!

Sofi said...

Asså, jag måste bara säga att jag gillade din stil, skön snubba! Jätteroligt när Marcus sa att han var jordnötsallergiker. Din reaktion...haha.