Tuesday, January 17, 2012

Rörd...

Asså jag blir så rörd av alla människors engagemang av mitt deltagande i Mästerkocken. Från när och fjärran hör folk av sig. I personalmatsalen berättar folk att dom hejar på mig, att deras barn hejar på mig och alla barnens klasskompisar. Galet! Chefer som jag inte riktigt visste att dom kunde mitt namn kommer fram och gratulerar och att dom varit så nervösa när jag lagade cupcakes.

Gamla vänner till mina föräldrar hör av sig och gratulerar dom. Pappa har fullt upp med alla som ringer. Idag var Jeppe tillbaka på sitt jobb och hälsade på. Alla där hade sett det utan att han hade sagt nåt. Hans kollegas utländska fru som knappt kan svenska följer det här nu och tycker det är så roligt för nu har dom ju nån dom känner att följa. Och hon har varken träffat Jeppe eller mig. Mina indiska kollegor som är här i Sverige under en tid sitter och tittar på programmet och hejar på mig utan att förstå ett ord.

Och alla vänner som uppdaterar sina statusar på FB när jag syns i rutan. Idag var jag med i en artikel i Eskilstuna Kuriren och imorgon ska jag vara med i Radio Eskilstuna.

No comments: