Sunday, January 15, 2012

El fin de semana...

Jag har en haft en riktigt social toppen helg! Började bra med lite AW på jobbet med räkmacka och bubbel. Sen kom jag hem till min fina lilla familj och vi åt fajitas. Ture gick och la sig och Jeppe och jag kollade lite på Plura & Mauros kök.

På lördag tog vi en promenix till Skrapan där vi fikade en sväng. Ture gick för egen maskin hemifrån oss ner till Zinkensdamm. Jag vet inte hur många meter det är men kanske 600 m. Man kan säga att han kan gå till dagis själv i framtiden. Det tog ju ett tag men han var inte trött när vi till sist tog upp honom och satte honom i vagnen. Det var mer vi som ville gå lite fortare. Sen på kvällen gick jag ut och mötte upp min bokklubb för att fira vårt 5-års jubileum på Le rouge. Det var mycket trevligt och gott men lite kallt eftersom dom hade fel på värmesystemet.

Idag åt vi först lunch ute hos Jeppes styvbror i Ågesta. Kusinerna Ellioth och Ture fick leka lite. Sen var det dags fram babyshower för Amy. Vi åt en mycket god afternoon tea och bebis och mamma fick många användbara presenter. Vi lekte några lekar och gissade barnets vikt och födelsedatum. Jag vann tävlingen: Gissa barnmaten. Stolt!

Nu på kvällen har vi kollat Stjärnorna på Slottet på play.

No comments: