Sunday, January 01, 2012

Gott nytt år!

Vi fick en fin nyårsafton till slut. Vi skulle ha firat i Aspudden hemma hos S& F men så blev dom magsjuka igår morse så planerna fick raskt styras om. S & P fick vara värdar istället och vi blev 3 par istället för 4. Vi lagade samma meny som tänkt. Min hummersoppa blev fin fin faktiskt. Jag är mycket nöjd med den. Sen åt vi Entrecote, bernaise och hemmafriterad pommes. Pannacotta till dessert. Mums!
Vi såg alla fina fyrverkerier över Vita Bergsparken. Kanon. Vi var hemma kl 03.00. Vi hade med resesäng till Ture och han somnade fint i den kl 19.30. Sen fick vi ta upp honom och sätta på jackan, mössan och vantarna och ner i åkpåsen. Han var vaken hela hemresan hem med buss och hade lite svårt att somna i sängen hemma sen så han fick sova mellan oss. Då sov han å andra sidan till kl 09.15. Jeppe var nöjd eftersom det var hans tur att gå upp.

Idag har vi slappat och tagit det riktigt lugnt. Vi har ätit pizza som sig bör. Vi kollade Ivanhoe under Tures eftermiddagslur och vi somnade också till en sväng. Annars är nyårsdagen alltid lite ångestfylld. Imorgon är det jobb igen efter ganska många dagars ledighet. Jag har anmält mig till PT online. Känner mig taggad nu ska dom sista mammakilon väck.

Annars får vi se vad 2012 har i sitt sköte. Jag är ganska spänd inför måndag den 9 januari. Jag återkommer med lite mer info när det närmar sig.

5 comments:

Rebecca said...

Vad kul med PT Online, Olga alltså?

Nu är jag nyfiken på vad som händer 9 jan, jag har massa olika misstankar =)

Inte den som är den! said...

Håller min tummar för att något spännande händer sådär 19-ish!! :)

Stora Morran said...

Rebecca: Japp nu blir det Olga för hela slanten. Du var väl nöjd va?

Inte den som är den: Japp nåt spännande kommer att hända vid en viss tidpunkt den 9 Januari.

Rebecca said...

Åh nu vet jag vad som händer 9 jan! =)

Jag var jättenöjd med Olga, hoppas du också blir det.

Sofia said...

wohooo, jag vet också! Lycka till! :) Slurp.