Saturday, January 21, 2012

Sick

Ture och jag är sjuka. Det är ganska segt. Ture har haft ögoninfektion i ett par dagar och sen har han nåt annan infektion going on.  I natt vaknade han flera gånger och var ledsen. Kl 03.00 vaknade han och var otröstlig. Vi var vakna i en timma. Sen sov han till kl 06.00 när Jeppe gick upp med honom. Det var min tur att få sovmorgon. Sen kom dom och la sig bredvid mig igen och vi sov hela familjen till kl 13.05. Helt galet. Hela dagen kom på ända. Men jag tror vi behövde sova lite för att bli friska.

Annars har Ture haft lite dålig aptit idag så han har fått äta sånt som han gillar. Vi köpte 1 liter brämhults juice till honom som han drack upp helt själv förutom 2 glas som mamma och pappa fick smaka. Lätt som en plätt att få i honom vätska om man bjuder på nåt gott. När han ratade carbonaran till middag fick han filmjölk och en babybellost istället. Inte så dumt att vara sjuk ändå tycker Ture.

Nu har Ture och jag lugn hemmakväll medan Jeppe är på 80-tals fest i Sickla. Nästa helg är det min tur att leva om när det är dags för reunion med min Mästerkocksgäng.

No comments: