Tuesday, January 10, 2012

Jahopp....

......då var det ute. Jag gick vidare i Sveriges Mästerkock i går.  Eller inte igår. det var ju länge sen men igår sändes det på tv. Mina trogna läsare kommer kanske ihåg när jag skulle gå på audition och sen var det plötsligt locket på. Man fick liksom inte berätta hur det hade gått. Man kunde bli stämd och lite av varje.

Hur som helst var det både roligt och jäkligt plågsamt att se sig själv på tv så där. Men det var roligt att se Ture och Jeppe. Mamma, pappa och 5 av mina närmsta kompisar var här hemma och delade denna stund med mig. Jag bjöd på lite mat och vin. Alla skrek när jag kom upp i rutan. Sen måste jag förtydliga en sak. Vi åt inte BARA mackor tills jag var 11 år. Men vi drack te och åt smörgås till middag.

Jag blir så glad av att alla är så stolta över mig på facebook. Min familj och min släkt delar länkar och vänner taggar mig i inlägg. Idag har människor kommit fram på jobbet och grattat och mejlat sen har dom ringt från Eskilstuna Kuriren.

Jojo det går bra nu.....

6 comments:

SofiaK said...

Grattis! Så himla kul, har väntat på när vi skulle få se dig i rutan för visst förstod man att du hade gått vidare. Ser fram emot att följa din matlagningsresa!

Sofia said...

Tjohooo! Grattis!

Gunnel said...

Herregud, så nervpirrande! Men nån måste ju hålla spänningen uppe;) Bra jobbat i alla fall och grattis!

Ellen said...

GrattiS!

Töntiga grenar det där med att skala och skära potäter och stycka fågel! Hedrar dig att du valde att stå över sådana "kökspojksgrenar":-)

Din Kake såg grym ut!

Rebecca said...

Din cupcake såg godast ut av alla, helt ärligt.

Inte den som är den! said...

Stort grattis igen att du gick vidare till själva tävlingen. Men jag var som sagt inte speciellt orolig.
Det känns som ett härligt startfält med många sympatiska medtävlande, iaf vad som förmedlats på genom tv så konkurrensen blir stor, även om jag naturligtvis (för etuna, st eskil och en av mina favoritbloggare) håller tummarna hårt för dig.
Älskar att du inte släppt den bekanta dialekten!
You go girl! :D