Friday, April 29, 2011

Turedagen

Igår var ingen vanlig dag för igår var det Ture-dagen! Ture hade namnsdag. Tyvärr blev det inte så mycket firande. Jag hade velat att vi skulle äta lunch på Tures men så hade vi 2 förskolevisningar och sen BVC kl 13.00 så en lunch i stan hanns inte med. Efter BVC kom vi hem och jag skulle förbereda min bokklubb senare på kvällen. Ture var "så där" med på det. Ture fick fira sin namnsdag med sin pappa, kusiner, faster och farmor i Mariefred.

Min bokklubb var mycket trevlig tyckte jag själv. Härligt att sitta ner och njuta av mat, vin och trevligt sällskap. Jag hade gjort en ganska hyfsad kycklinggryta. Till efterätt blev det hemmagjord ostkaka.

Janice sa kvällen roligaste citat. Hon hade varit i Vasastan och fyndat 2 kg Kalixlöjrom, 1 hummer och lite räkor till extrapris. När hon skulle betala (2300 kr) så kommenterade kassörskan att hon var den första för dagen som handlade för så mycket. Då sa Janice "Ja som föräldrarledig har man lite mindre pengar och då får man passa på när det är extrapris".

Väldigt roligt sagt.

2 comments:

Sofia said...

Hahhaaaaa, skönt sagt. En normalstor barnfamiljs veckobudget typ.

Stora Morran said...

Ja det var ganska roligt! Skulle nog säga att det kan vara en familjs hela matbudget för en månad om man är ekonomisk.