Monday, April 25, 2011

Ironiskt café?

I lördags hade J och jag barnvakt. Vi åkte in till Simrishamn för att handla lite. Vi passade även på att äta lite lunch. Vi gled in på det här till synes "mysiga" cafét. Jag såg direkt när jag kom in hur det var fatt. Det här var ett café som hämtat från slutet av 90-talet och början av 2000-talet då cafétrenden började bli het i Sverige och caffelatten växte sig stark.  På det här cafét kunde man få latte med smak tex.

Kolla in min ciabatta. Härligt ogräddat bake-off bröd med ost och skinka i mellan. Kolla in den fräscha isbergssalladen som är toppad med nåt som måste ha varit felix italienska salladsdressing. Den här "varma mackan" var så långt ifrån surdegsbröd med västerbottenost och tvärnöskinka man kan komma. Jag tror faktiskt att Ryan Air skulle kunna servera en mer delikat toast. Idag såg jag en surdegstoast med getost och ruccola på Seven Eleven.

Kolla in Jeppes härliga baguette med kycklingröra med curry. Han tyckte den var toppen. 

1 comment:

Rebecca said...

BLÄ! Tråkigt att såna ställen går runt fortfarande. Vi har några såna här i Uppsala också.