Monday, April 04, 2011

Vilken helg

Vilken födelsedagshelg vi har haft. En helg som gick i matens tecken. Mitt lilla öra fick hänga på fast det kanske inte var helt okej. I fredags köpte vi thaimat och myste. I lördags var det dags för lilla Edvin att överlämnas till Gud. Vi åkte ut till Barnens hus i Barkaby för att köpa hans present en BRIO Lära-gå-vagn. Vi trodde att vi hade gott om tid men istället kom vi inrusande i kyrkan när klockorna började ringa. "Så där" bra planering. Efteråt var det trevligt fika hemma på Blekingegatan. God smörgåstårta och hemmagjorda kakor serverades. Vi hängde mest i barnrummet med alla bebisar. Ture satt på golvet att tittade på alla och lekte med sina leksaker och var allmänt nöjd med livet. När vi skulle gå var han lite kinkig i sin bilstol. Då böjde sig Inez, 2 år gammal ner och slickade honom i ansiktet och i munnen. Då blev han helt lugn.

På kvällen lagade jag lite mat för att fira Jeppes födelsedag. Jag gjorde råraka med löjrom och Biff Rydberg. Till det avnjöt vi ett glas amarone. Väldigt trevligt.

Söndagen startade tidigt för min del, närmare bestämt kl 05.30. Då gick Ture och jag upp och började pyssla inför kvällen. Vi hackade och mixade. Ture satt mest bredvid på golvet och drog i lådor. Det tycker han är görskoj. Sen gick vi och la oss lite igen och vaknade först kl 09.30, nästan lite sent. Jeppe låg bredvid och sov räv. Vi smög upp och lagade lite frukost. Sen bar jag in Ture sjungandes. Runt halsen hade han en girlang med lite lappar. På den ena lappen stod det att Ture hade gömt en present som pappa fick leta efter. På den andra lappen stod det att jag hade bokat brunch på Bockholmen kl 12.00. Sen fick han en Onepiece också. Det var kärlek vid första ögonkastet. Han har önskat sig en sån länge och jag tänkte att nu när han fyllde 35 år var tiden inne.

Brunchen på Bockholmen var mysig. God mat, trevligt hus och trevlig personal.  Ture bestämde sig för att sova i 1 1/2 timma vilket var välkommet av hans föräldrar. Vi kunde äta och njuta i lugn och ro.

Väl hemma igen började vi i dumplingsfabriken. Vi gjorde mer än 100 dumplings, 2 dipsåser och nudelsallad. Kl 18.00 kom Jespers familj och mina föräldrar. Vi blev 9 vuxna, Ture och hunden Lajka. Dumplingsen blev en succé. Alla skulle försöka sig på att laga egna. Till efterätt blev det hemlagad ostkaka. Det blev också mycket gott.

Det blev en härlig helg med mycket god mat, mycket vänner och familj.

1 comment:

Strato said...

Hmmm... skriv inte "överlämnad till gud" när ni varit på dop, låter ju mer som en begravning.