Thursday, April 14, 2011

Rensat

Igår hade vi skärm-fri kväll. Inget internet och inget tv. Inga iphones eller ipads. Vi får så mycket gjort dom här kvällarna. Igår rensade vi och organiserade om i vårt kök. Vi har ett lite för litet kök vi får inte plats med konstiga presenter från när och fjärran. Så igår gjorde vi en rensning. Vi fick två kassar över och det ska jag sälja på vår gårdsloppis den 28 Maj. Jag är med i loppiskommitéen här i huset och än så länge är vi bara 7 st som vill sälja grejer. Det är lite lite. Vi måste vara fler annars blir det ju töntigt att sätta upp lappar och göra reklam osv. Jag älskar loppisar. Jag älskar att gå på loppisar och jag älskar att sälja på loppis. Jag har så svårt att förstå varför inte alla gör det. Jag får lägga band på mig för att hoppa grannarna och övertala dom att delta i loppisen.

2 comments:

Nori said...

Åh, så bra gjort av er att hålla avtalet om de skärmfria-kvällarna. Om jag känner mig och maken rätt skulle vi göra det en gång och sen skulle det glömmas bort...

Är för övrigt helt med dig som sann loppisfantast. Nog kan du väl påminna grannarna om eventet när ni ses?

Stora Morran said...

Nej nu vettu planerar vi in grejer som vi ska göra på onsdagar. Men det är jobbigt om man börjar prata om nåt som man vill kolla upp och så "får" man inte. Ja precis om inte fler skriver upp sig snart så får jag väl köra en liten dörrknackning i huset. Inte mer med det.