Sunday, February 07, 2010

Le weekend...

Det har varit en intensiv helg som vanligt. En rolig, fartfylld och "rik" helg. Människor och djur har passerat in och ut ur våra liv. I fredags kom Laika till oss och vi hade riktigt fredagsmys med pizza, cola och chirre utan dirre. Laika fick också lite fredagsmys med ett riktigt illaluktande ben med komage som jag hade köpte i hundaffären. Hon blev helt besatt av det där benet.

Igår hade vi en tvättäkta tjejmiddag här för C som har fyllt 30 år. Vi åt sparris med hollandaise, bouillabaisse och sorbet. Gott! Vi tittade på Melodifestivalen fast det inte var helt populärt hos alla deltagare av tjejmiddagen. Laika var mycket populär och det kivades nästan om vems knä hon skulle sitta i.

Idag var min kusin här från Tranås på middag. Vi jämförde magar. Min inneboende, en nya zeeländsk tjej samt Jeppes kusin (Laikkas matte) var också bjudna på middagen. Laikas matte tog med sig henne hem ikväll. Jag kommer att sakna henne massor. Visst har det varit lite jobbigt att gå ut med henne varannan timme dag som natt. Och visst har hon kissat lite inne men åh vad mycket kärlek vi har fått av det där lilla livet. Och vad mycket grannar vi har pratat med under dom här dagarna. En valp är verkligen en "ice breaker".

Jag ska planera in nästa hundvaktshelg redan nu.

2 comments:

Anonymous said...

Hon är så söt. /Rios matte

Stora Morran said...

Ja väldigt söt!