Tuesday, February 09, 2010

Genialt

Jag har kommit på ett genialiskt sätt att undvika vardagsstress när jag handlar. Jag går till saluhallen på NK. Där blir man glad, inspirerad och all personal är hjälpsam och proffsig. En mer välsorterad affär finns knappt i hela Sverige. Det är inte snordyrt heller. Det är ju ett vanligt ICA fast dom har svenska plattostron och rysk kaviar där endast locken ligger framme i fiskdisken eftersom den är så stöldbegärlig.

Idag köpte jag laxkotletter för 99 kr/kg. Billigt! Dom hade färsk högrev för 89 kr/kg brevid hängmörad entrecote för 499 kr/kg. Kanon. Nu struntar jag i Hemköp i Åhlens city där man blir påkörd i varje hörn och där man får stå i kö i 20 minuter. Jag struntar i min Coop i Zinken som aldrig har det man vill ha och dryg personal.

Råkade komma till T-centralen precis efter det här hade hänt.

No comments: