Saturday, February 27, 2010

Fredagsmys med besök från den gröna ön...

Jag gjorde en redig "flott-pasta" till vårt fin besök. Jag stekte kyckling och röd paprika. Sen tillsatte jag creme fraiche, soltorkad tomat, pesto och fetaost. Den här pastan serverade vi en gång i tiden på Kaka bar. Då gick den under namnet "Anna-Marias pasta". Fimpen och Jeppe blev helt proppis. Till efterrätt blev det varsin tip top. Jeppe gick ut och gjorde Hornstulls barer osäkra och lilla Matilda knoppade in i vår säng. Jag och fimpen masserade varandra i flera timmar. Jag fick fina mamma-krämer av fimpen. En kräm att smörja trötta vader och en feting kräm till magen.

Idag har vi spatserat runt i slasket på Söder. Kryssat mellan pölar och isblock. Vi har gått omkring i en hel del barnaffärer och jag har insett att det här med kids är jäkligt dyrt. Särskilt om vill ha lite quality som jag vill ha. Nu är det hög tid att göra upp en plan.

No comments: