Saturday, February 13, 2010

Avsked och middag

Igår var vi på Grannens avskedsparty på Skånska Gruvan på Djurgården. På torsdag drar hon till Shanghai i ett år. Roligt för henne men tråkigt för mig. Jag kommer att sakna henne. Hon var lite fuktig i ögonen när vi sa adjö.

Vi åkte förbi Nada och mötte upp Amy, Tette och S för en liten drink. Jag fick en mycket söt liten alla-hjärtans-dags godispåse av S. Det stod "för att du är du och du är underbar". Mycket gulligt.

Ikväll blir det parmiddag för hela slanten. Några av Jeppes kompisar kommer förbi. 8 stycken blir vi totalt. Jag har precis lagat boeuf bourguignon i morgonrock. Till förrätt blir det ceviche och efteråt ska jag ge mig på en chokladfondant. Den som alla misslyckas med i "Halv åtta hos mig". Men jag är kaxig och självsäker.

Wish me luck.

1 comment:

Anonymous said...

of course lycka till. har tränat på bönor och linser hela helgen. Olika koktider och recept. Har inget gensvar från Familjen. Bönor igen.... Ha det gött.