Tuesday, February 02, 2010

Jag har köpt surkål, vår lägenhet är nystädad och ikväll är det Mästarnas mästare

Tette frågade om jag ville följa med henne på Lovisa Burfitts visning på Berns. Men jag bangade modeveckan i förmån för vår gosiga tv-soffa. Sån är jag.

För två veckor sen fick jag en påse Incabär av min mamma. Dom var sjukt goda och fulla av vitaminer och antioxidanter. Jag nafsade i mig den där påsen ganska snabbt. Idag gick jag till Blueberry för att köpa en ny påse. 149 kr kostade en påse. Va falls? Jag snålade ur och köpte ingen. Jag gick och köpte 2 påsar gojibär istället. Dom smakade som torra mjölbaggar i jämförelse med Incabären. Hmpf!

Jag köpte i allafall surkål på NK. jag hookade på det när vi var i budapest. Jag åt stora lass med varm surkål varje frukost. Jag kom hem och googlade om surkål var bra att äta som gravid och jajemensan det förebygger allergier som hos barnet. Jackpot!

2 comments:

Sofia said...

Hurra, passa på att äta det nu bara. Sen lär det bli pruttfest för bebisen kan jag lova...

Caroline said...

Min mamma levde i rpincip på surkål när hon väntade mig, kankse därför jag fullständigt avskyr det i dag.. :)